https://comnplayscience.eu/contest
Haastattele jotakuta, joka jollain tavoin puuhaa tieteen, ohjelmoinnin tai värkkäilyn parissa.
5 voittanutta haastattelua kuvitetetaan tarinoiksi graafisen taiteilijan avulla ja ne lisätään COMnPLAYer appiin. Voittajat saavat printatun, graafisen taiteilijan allekirjoittaman version omasta tarinastaan ja seuraavat palkinnot:
- Inspiroivin haastattelu: Microsoft Surface Go - 64 GB + Surface Go Signature Type Cover + Surface Pen
- Luovin haastattelu: Microsoft Surface Go - 64 GB + Surface Go Signature Type Cover + Surface Pen
- Kategorian “16+” (vuotiaiden) voittaja: Microsoft Surface Go - 64 GB
- Kategorian “12 – 16” voittaja: Microsoft Surface Go - 64 GB
- Kategorian “alle 12” voittaja: Microsoft Surface Go - 64 GB
Osallistuminen
1. Käytä COMnPLAYer appia ja lue sieltä kaikki tarinat.
- Android versio Google Play:ssä : https://play.google.com/store/apps/details?id=at.comnplay.micro
- Nettiversio: https://comnplay.app.ovosplay.com/#/login
2. Haastattele jotakuta, joka jollain tavoin puuhaa tieteen, ohjelmoinnin tai värkkäilyn parissa. Muista kysyä myös seuraavat kolme kysymystä haastattelussasi:
- Mikä on mielenkiintosi/intohimosi tieteessä/koodaamisessa/värkkäilyssä?
- Kuka alkujaan inspiroi sinut tämän aiheen pariin?
- Miten päädyit sinne, missä olet tänään?
3. Ota lisäksi kuva henkilöstä, jota haastattelet ja toinen kuva, jossa hän työskentelee mielenkiinnon kohteensa kanssa tai esittelee sitä. Ota myös kuva itsestäsi.
4. Täytä ja lähetä kilpailuhakemus osoitteessa https://comnplayscience.eu/contest 31.3.2020 mennessä. Hakemuksia voi lähettää seuraavilla kielillä: englanti, hollanti, suomi, saksa, kreikka, norja, espanja ja ruotsi.
Kilpailu on auki kaikille: lapset, aikuiset, koulut, perheet, nuorisoryhmät, tutkijat, insinöörit ja tutkijat – eli kuka vain voi osallistua. Ainoat ehdot osallistumiselle ovat
- jos olet alle 18 vuotias, sinulla tulee olla vanhemman tai huoltajan lupa osallistua kilpailuun
- sinun tulee olla laillinen vakinainen asukas yhdessä Euroopan Unionin jäsenvaltiossa tai sen assosiaatiomaassa palkinnonantopäätöksen aikaan.
Lisätietoa ja kilpailuun osallistuminen:
https://comnplayscience.eu/contest
COMnPLAY SCIENCE-projekti & COMnPLAYer-appi |
||
COMnPLAY SCIENCE on EU:n rahoittama projekti, joka tukee lasten ja nuorten tiedeoppimista. Projektin tavoitteena on kartoittaa tapoja, joilla eurooppalaiset lapset ja nuoret oppivat uusia asioita tieteestä vapaamuotoisesti ja epämuodollisesti koulun ulkopuolisissa aktiviteeteissa leikkimällä, ohjelmoimalla ja värkkäämällä. Projektissa on tehty COMnPLAYer-appi, jokai sisältää sarjan viihdyttäviä tarinoita Steamosta, maailman omalaatuisimmasta elämäntaidon tekoälyoppaasta! Tarinat rakentuvat “tiede-pääoman” periaatteisiin – mitä teet, kenet tunnet, mitä tiedät, ja miten ajattelet. Tarinat rohkaisevat käyttäjiä pohtimaan omaa tiedepääomaansa. Vastaukset apissa oleviin kysymyksiin auttavat COMnPLAY-projektin tutkijoita ymmärtämään eurooppalaisten lasten ja nuorten suhdetta tieteeseen ja teknologiaan
|
Tämä projekti on saanut rahoituksen Euroopan Unionin Horisontti 2020-tutkimus ja innovaatio-ohjelmalta (päätösnumero 787476).